Η Μεθοδολογία STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία
- 16 Μαϊ 2019
- Ανανεώθηκε 19 Μαϊ 2019
- Αναρτήθηκε 16 Μαϊ 2019
- Εμφανίσεις: 1014
Η Μεθοδολογία STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία-Σκέψεις και προβληματισμοί για το σχολείο του 21ου αιώνα.
Τη Τετάρτη 15-5-2019 έγινε η παρουσίαση των προγραμμάτων εκπαιδευτικής Ρομποτικής στα πλαίσια της μεθοδολογίας STEM, μιας φιλοσοφίας προς την οποία προσανατολίζεται το σχολείο μας δείχνοντας ένα τρόπο σύνδεσης των μαθημάτων μέσα από μια διαφοροποιημένη-ενναλακτική διδασκαλία, ακολουθώντας τις τάσεις της παγκόσμιας εκπ/κης κοινότητας(educate to innovate).
Στη συνάντηση ήταν προσκεκλημένος και μίλησε για τη σημασία, τη λειτουργία και τις δυνατότητες που προσφέρει η μεθοδολογία STEM στη ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας ο Δ/ντης του 3ου Ε.Κ Ραφήνας κος Άρης Παλιούρας. Ο όρος STEM(Science, Technology, Engineering and Mathematics) αναφέρεται στις Φυσικές Επιστήμες , την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά.
Το σχολείο μας συμμετείχε στο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπ/κης Ρομοτικής που έγινε στις 17-3-2019 με την ομάδα Robot Vine στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές Γκίζας Βασίλης του Γ3, Κούτσιαρης Δημήτρης του Γ1 και Λέκκας Αντώνης του Β1.
Οι καθηγητές που συνεργάστηκαν για την υλοποίηση του προγράμματος ήταν ο Δ/ντης κος Θοδωρής Κουρτέσης και η υπεύθυνη καθηγήτρια του εργαστηρίου Πληροφορικής κα Χρυσάνθη Ζαφείρη.
Η δοκιμασία του διαγωνισμού αφορούσε τη διαδικασία συλλογής 3 διαφορετικών ποικιλιών κρασιού από αντίστοιχους αμπελώνες της Βορείου Ελλάδας(Νάουσα-Καβάλα και Χαλκιδική), η τοποθέτηση τους σε ένα κεντρικό καλάθι περισυλλογής και τέλος η μεταφορά αυτου του καλαθιού στο οινοποιείο.
Η κα Ζαφείρη και τα παιδιά αναφέρθηκαν στα στάδια υλοποίησης του project και στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στην υλοποίηση του προγράμματος.
Δείτε την επίδειξη της πίστας του διαγωνισμού, όπως παρουσιάστηκε στη συνάντηση.
Στο δεύτερο μέρος της συνάντησης παρουσιάστηκε το project της υλοποίησης του Hydrobot και προβλήθηκε το Video της δοκιμής στο λιμάνι της Ραφήνας.
Η βασική έκδοση του Hydrobot, προσφορά του ιδρύματος Ευγενίδου, αποτελείται από απλά και οικονομικά υλικά, όπως πλαστικούς σωλήνες ύδρευσης, πλωτήρες, μικρούς ηλεκτρικούς κινητήρες, κ.λπ. τα οποία συνδυάζονται από τους μαθητές με την βοήθεια απλών οδηγιών. Με την ολοκλήρωση της βασικής έκδοσης οι μαθητές μπορούν εύκολα να επεκτείνουν το όχημά τους προσθέτοντας αδιάβροχες κάμερες, αισθητήρες, φώτα, και άλλα συστήματα, τα οποία προσδίδουν στο Hydrobot επιπλέον δυνατότητες ώστε να μπορεί να κάνει μετρήσεις βάθους, να λάβει δείγματα νερού για ανάλυση, αλλά και να τραβήξει μοναδικές υποθαλάσσιες φωτογραφίες ή video.
Στο πρόγραμμα συναρμολόγησης και αξιοποίησης του Hydrobot συνεργάστηκαν η κα Αμπανούδη Ελένη , υπεύθυνη του εργαστηρίου Τεχνολογίας , ο κος Λυκουριώτης Γιώργος , υπεύθυνος του εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών καθώς και οι μαθητές μας Κούτσιαρης Δημήτρης και Δημητρακάκης Γιώργος από τη Γ' τάξη, Δημητρακάκης Διονύσης από τη Α' τάξη και οι Υφαντής Χαράλαμπος και Μαντάλας Χαράλαμπος από τη Β' τάξη.