Μέγεθος Γραμματοσειράς

Νέα και ανακοινώσεις

Ενδιαφέρουσες φράσεις

Αρχική

Η Πολιτιστική Ομάδα του 1ου Γυμνασίου Γέρακα που φέτος υλοποιεί το πρόγραμμα «Όταν ο Ελύτης συνάντησε τον Ελ Γκρέκο», με αφορμή τη συμπλήρωση των 400 χρόνων από το θάνατο του Ελ Γκρέκο, πραγματοποίησε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ισπανία προκειμένου να επισκεφτεί τις πόλεις που έζησε και μεγαλούργησε ο Έλληνας ζωγράφος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος.
Οι πόλεις τις οποίες επισκεφτήκαμε ήταν η Μαδρίτη, το Τολέδο, το Εσκοριάλ και η Σεγκόβια. Ενδιάμεσος σταθμός μας η Ζυρίχη. Πιο συγκεκριμένα στις 18 Μαρτίου 2014 πετάξαμε με την αεροπορική εταιρεία της Swiss για Ζυρίχη, όπου εκεί είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στην όμορφη και ήσυχη αυτή πόλη, να περπατήσουμε δίπλα στη λίμνη και να εξερευνήσουμε την παλιά πόλη με τις πολλές προτεσταντικές εκκλησίες.
Κατόπιν φτάνοντας στη Μαδρίτη, ανέλαβε την ξενάγήσή μας ο καταπληκτικός ξεναγός κ. Απόστολος Τσινούλης. Περπατήσαμε στην Plaza Retiro, που είναι ένα τεράστιο κατάφυτο πάρκο με μεγάλη λίμνη, στην Puerta de Sol, όπου αποτελεί και την αρχή των χιλιομετρικών αποστάσεων της Ισπανίας, στην τεράστια Plaza Mayor και στην Plaza de Colon, με το άγαλμα του Κολόμβου.
Η επόμενη μέρα ήταν αφιερωμένη στην τέχνη. Ξεκινήσαμε με το μουσείο Prado, όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε ζωγράφους του 16-18αι, όπως, Τιτσιάνο, Βερονέζε, Βελάσκεθ, Ρούμπενς και Γκόγια. Συνεχίσαμε με το μουσείο μοντέρνας τέχνης Reina Sofia όπου εκεί γνωρίσαμε έργα του Πικάσο από την μπλε περίοδο- σ’αυτή την περίοδο μελετάει και επηρεάζεται από τον Ελ Γκρέκο- μέχρι την εποχή του κυβισμού και το αριστούργημά του την Guernica. Ακολούθησαν οι σουρεαλιστές ζωγράφοι Νταλί και Μιρό.
Τρίτη μέρα και μας βρίσκει στο δρόμο για Τολέδο. Η συγκίνηση μεγάλη και η πόλη στολισμένη για να τιμήσει τον «Έλληνα του Τολέδο». Μια πρώτη στάση για να θαυμάσουμε το Τολέδο από μακριά, από το ίδιο σημείο που είχε ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος εμπνευστεί και δημιουργήσει τον πίνακα «Καταιγίδα στο Τολέδο». Πρώτος σταθμός ο Καθεδρικός Ναός με τον καταπληκτικό πίνακα «El Espolio», που σημαίνει «ο διαμερισμός των ιματίων του Χριστού». Αυτός ο πίνακας προκάλεσε τότε το εκκλησιαστικό καθεστώς στο θεοκρατούμενο Τολέδο με το έντονο πορφυρό χρώμα του χιτώνα του Χριστού. Ο μεγαλοζωγράφος κάνει δίκη στην Ιερά Μητρόπολη προκειμένου να πληρωθεί τη συμφωνημένη αμοιβή του και την κερδίζει!
Συνέχεια έχει η καταπληκτική έκθεση του Santa Cruz, όπου για πρώτη φορά μετά από 400 χρόνια από το θάνατο του Έλληνα ζωγράφου, συγκεντρώνονται οι περισσότεροι πίνακές του από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου (Μητροπολιτικό Μουσείο Ν. Υόρκης, Ερμιτάζ κπλ). Και εμείς το πρώτο ελληνικό σχολείο που έχει την ευκαιρία να τους θαυμάσει!
Η περιήγησή μας στο μεσαιωνικό Τολέδο, την παλιά πρωτεύουσα της Ισπανίας, που διατηρείται ανέπαφη στο χρόνο από τον 16αι., συνεχίστηκε με την εκκλησία του Αγ. Θωμά με τον εκπληκτικό πίνακα «Η ταφή του Κόμητος Οργκάθ» και κατόπιν με το Μουσείο-σπίτι του Ελ Γκρέκο.
Η επίσκεψή μας στο Τολέδο τελείωσε το απόγευμα αφού επισκεφτήκαμε την εκκλησία του Santa Domingo el Antiguo, στην οποία θάφτηκε ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος και την εκκλησία του Hospital Tavera. Και στις δύο εκκλησίες είχε φιλοτεχνήσει τα καταπληκτικά τέμπλα τους.
Η τέταρτη μέρα έχει δύο πανέμορφες πόλεις: το Εσκοριάλ και τη Σεγκόβια. Το Εσκοριάλ, 40χλμ. από τη Μαδρίτη, είναι γνωστό για το μεγαλύτερο παλάτι-μοναστήρι του κόσμου που χτίστηκε το 16αι επί Φιλίππου Β’, και στο οποίο είχε βάλει το χέρι ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος σαν ζωγράφος, γλύπτης, μινιατουρίστας αλλά και αρχιτέκτονας.
Η Σεγκόβια, που έχει χαρακτηριστεί σαν πόλη Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την Unesco, μας εξέπληξε με το πανέμορφο αλλά και καλύτερα διατηρημένο στον κόσμο ρωμαϊκό Υδραγωγείο της, την παλιά οχυρωμένη πόλη και το Alcazar (κάστρο –παλάτι) που ενέπνευσε τον Disney και έγινε το σύμβολο της Disneyland.
To Σάββατο, 22 Μαρτίου, μετά την πρωινή βόλτα στα Βασιλικά Ανάκτορα, στους κήπους και στην Plaza de Torros και αφού αγοράσαμε τα απαραίτητα αναμνηστικά και δώρα, πήραμε το δρόμο της επιστροφής γεμάτοι συγκίνηση και υπερηφάνεια από την απαράμιλλη τέχνη του Έλληνα ζωγράφου που κατέκτησε τον κόσμο αλλά και τους αιώνες.