Μέγεθος Γραμματοσειράς

Νέα και ανακοινώσεις

Ενδιαφέρουσες φράσεις

Αρχική

Τρεις εβδομάδες αφότου η Πολιτιστική Ομάδα «Ένα ποτήρι κρασί μας ενώνει» άφησε τους δρόμους του κρασιού στη Μακεδονία, ξεκίνησε, πάλι με 22 μαθητές, την Τετάρτη 17 Απριλίου, για την πενθήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της στη Γαλλία, τη μεγαλύτερη οινοποιό χώρα του κόσμου.

Πρώτος σταθμός, η κοιλάδα του Λίγηρα, η τρίτη κατά σειρά οινοποιητική περιοχή μετά το Μπορντώ και τη Βουργουνδία. Θαυμάσαμε τα φημισμένα της κάστρα όπως το κάστρο των «Πέντε Κυριών» (Chateau Chenonceau)  όπου ακριβώς από κάτω του κυλά ο ποταμός Cher.

Επισκεφτήκαμε την πόλη Blois αλλά και το κάστρο της όπου είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ένα μοναδικό στην Ευρώπη υπερθέαμα «ήχος και φως» (son et lumiere) με ιστορίες αγάπης, μυστηρίου και δράματος που συνέβησαν στον κάστρο. Στις 10 ακριβώς το βράδυ, καθισμένοι οκλαδόν στο πλακόστρωτο  προαύλιο χώρο του κάστρου, βυθιστήκαμε σε μια μυσταγωγία που εξελισσόταν με τη συνδρομή της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας πάνω στις εξωτερικές όψεις του κάστρου.

Το τελευταίο κάστρο που επισκεφτήκαμε ήταν το Chateau dUsse, όπου σε ένα δαιδαλώδες κτίριο εξελισσόταν η ιστορία της Ωραίας Κοιμωμένης του Περό με κέρινα ομοιώματα. Λέγεται ότι ο Περό εμπνεύστηκε την ιστορία αυτή όταν επισκέφτηκε το συγκεκριμένο κάστρο. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε και τα κελάρια που υπάρχουν από το 15ο αιώνα και να δούμε σκηνές οινοποίησης από τότε. Η σπάνια ποικιλία που οινοποιούν ακόμα και σήμερα είναι η Chenin. Ενώ το παρεκκλήσι του Αγ. Βικέντιου, προστάτη των οινοποιών, δεσπόζει δίπλα στο κάστρο.

Η διήμερη παραμονή μας στο Λίγηρα έκλεισε με μια επίσκεψη στο φημισμένο οινοποιείο του Couly- Dutheil, του οποίου το ραντεβού το είχαμε κλείσει πολύ καιρό πριν από την Αθήνα. Εκεί ανακαλύψαμε μια άλλη φιλοσοφία οινοποίησης, διαφορετική από όλους τους άλλους οινοποιούς. Η παλαίωση του Cabernet Franc που καλλιεργούν για τέταρτη συνεχή γενιά (από το 1921) στα φημισμένα αμπελοτόπια (terroirs) της Chinon (50km νότια της Tours όπου διαμέναμε), δεν γίνεται σε βαρέλια αλλά κατευθείαν στα μπουκάλια. Και αυτό για να διατηρηθεί, το άρωμα και το χρώμα της ποικιλίας χωρίς να επηρεαστεί καθόλου από το δρύινο βαρέλι. Η φιλόξενη ιδιοκτήρια Catherine μας ξενάγησε σε όλους τους χώρους και μας εξήγησε όλα τα στάδια οινοποίησης. Καταλήξαμε στην αίθουσα γευσιγνωσίας όπου εμείς οι συνοδοί δοκιμάσαμε τα βραβευμένα κόκκινα και λευκά κρασιά, ενώ οι μαθητές μας μόνο χυμό σταφυλιού!

Αφήνοντας το Λίγηρα, τα αμπελοτόπια του και τα κάστρα του, φτάσαμε στο Παρίσι και αμέσως επισκεφτήκαμε τη Sacre Coeur και τα γραφικά μονοπάτια της Μονμάρτης.

Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με την τρίωρη ξενάγησή μας από ελληνίδα ξεναγό στο μουσείο του Λούβρου όπου εκεί νιώσαμε περήφανοι για την καταγωγή μας, μιας και οι αίθουσες με τις ελληνικές αρχαιότητες- η Αφροδίτη της Μήλου και η Νίκη της Σαμοθράκης -συγκέντρωναν το ενδιαφέρον όλων των επισκεπτών του μουσείου. Ενδιαφέρον είχαν και οι αίθουσες με πίνακες από την Αναγέννηση.

Κατόπιν περπατήσαμε στους κήπους τoυ Κεραμεικού ως την παλτεία Ομονοίας ( Place de la Concorde), φάγαμε στο Cartier Latin και μετά φτάσαμε στην Παναγία των Παρισίων (Notre Dame), όπου εντυπωσιαστήκαμε από τα περίφημα βιτρώ της. Σ’αυτή την πορεία, πολλές ήταν οι γέφυρες του Σηκουάνα που περάσαμε. Αυτή που μας έμεινε στη μνήμη ήταν η Ponte dAlexandre.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας, αφού περάσαμε από τους κήπους του Λουξεμβούργου και το Πάνθεον, επισκεφτήκαμε τον Πύργο του Άιφελ, ένα αέρινο αριστούργημα που δεσπόζει στην περιοχή του Τροακαντερό. Δυστυχώς δεν κατέστη δυνατό να τον ανεβούμε γιατί εκτάκτως ήταν κλειστός για το κοινό τη συγκεκριμένη μέρα.

Η  τελευταία μας μέρα στο Παρίσι, άρχισε με την επίσκεψή μας στο Μουσείο Οίνου (Musee du Vin), όπου εκεί σε ένα υπόσκαφο με πολλούς διαδρόμους είδαμε εργαλεία καλλιέργειας του αμπελιού από τα παλιά χρόνια, χρηστικά είδη όπως ποτήρια, κανάτες, ανοιχτήρια κα, δοκιμάσαμε διάφορες ποικιλίες κρασιού αλλά οι μαθητές πάλι χυμό σταφυλιού από σταφύλια που προορίζονταν μόνο για κρασί.

Φεύγοντας από εκεί, κατεβήκαμε στην περιοχή του Τροκαντερό με την καταπληκτική θέα προς τον Πύργο του Άιφελ για αναμνηστικές φωτογραφίες. Συνεχίσαμε με το Centre Pompidou το οποίο ξάφνιασε άλλοτε θετικά και άλλοτε με πολλές επιφυλάξεις τους μαθητές μας, οι οποίοι για πρώτη φορά έρχονταν σε επαφή με τη σύγχρονη και μοντέρνα τέχνη.

Η Gallerie Lafayette, της οποίας ο θόλος παραγματικά μας ξάφνιασε ευχάριστα για τη μεγαλοπρέπεια του, και η ευρύτερη περιοχή της Opera ορίστηκε για τη δίωρη εξόρμησή μας στα μαγαζιά.

Η απογευματινή κρουαζιέρα μας στα νερά του Σηκουάνα με τα Bateaux Parisiens, μας άνοιξε την όρεξη που γρήγορα όμως ικανοποιήσαμε σε ένα όμορφο εστιατόριο στη Μονμάρτη όπου δειπνήσαμε υπό τους  ήχους  ζωντανής γαλλικής μουσικής.

Η τελευταία μέρα, αφιερώθηκε αποκλειστικά στη Eurodisney. Εκεί  οι μαθητές μας κατενθουσιασμένοι επισκέπτονταν τρενάκια, πύργους,  κάστρα, και πολλά άλλα ως τις 6μ.μ. όπου και αναχωρήσαμε για να προλάβουμε τη βραδυνή πτήση μας από το αεροδρόμιο τουCh. De Gaulle.

Μια εκδρομή με πολλές εναλλαγές, εκπλήξεις, ομορφιές, γεύσεις, γνώσεις στην όμορφη πόλη του Φωτός αλλά και στην κοιλάδα του Λίγηρα. Μια εκδρομή που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη μας.