Μέγεθος Γραμματοσειράς

ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική / Εκδρομές - Επισκέψεις / Εκδρομές Σχ. Έτους 2011-2012 / Εντυπώσεις μαθητών από τις εκδρομές / Η μαθήτρια Τσαλαμιδά Ειρήνη της Β' τάξης γράφει τις εντυπώσεις της για την εκδρομή της Πολιτιστικής Ομάδας στην Ήπειρο

Με αφορμή το πολιτιστικό πρόγραμμα του σχολείου μας με θέμα ΤΟ ΝΕΡΟ, η πολιτιστική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Γέρακα επισκέφθηκε την Κόνιτσα και τα Γιάννενα στα πλαίσια εκπαιδευτικής εκδρομής. Η εκδρομή αυτή διήρκεσε 4 ημέρες κατά τη διάρκεια των οποίων είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε νέες περιοχές και φυσικά τοπία, να μάθουμε πολλά σχετικά με την περιοχή, την πανίδα και τη χλωρίδα που απαντώνται εκεί, τους Εθνικούς δρυμούς, να έρθουμε σε επαφή με τη φύση. Πάνω απ' όλα όμως διασκεδάσαμε και αποκτήσαμε καινούριες εμπειρίες και βιώματα.
     Το ταξίδι μας ξεκινάει την Πέμπτη, 5 Απριλίου, στις 6.30 π.μ., όταν το πούλμαν αναχωρεί  για Κόνιτσα. Μετά από ένα πολύωρο ταξίδι φτάνουμε στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Κόνιτσα, όπου θα μας φιλοξενήσει τις δύο επόμενες μέρες. Η μέρα μας τελειώνει με την ξενάγηση από τους υπεύθυνους του ΚΠΕ στην άκρη της Κόνιτσας, όπου ανάμεσα από τα βουνά ξεχύνεται στην κοιλάδα ο Αώος ποταμός, και στο πέτρινο γεφύρι που υπάρχει εκεί.  Στη συνέχεια με το πούλμαν ανεβαίνουμε στο ψηλότερο σημείο της πόλης απ' όπου κατηφορίζουμε στα πλακόστρωτα δρομάκια της.  Σ' αυτή την πορεία παρατηρούμε την αρχιτεκτονική των κτιρίων της πόλης με τα τοπικά χαρακτηριστικά τους,  σχολείο, εκκλησίες, σπίτια. Περνάμε από το κέντρο της πόλης με την πλατεία, την αγορά, το Δημαρχείο και καταλήγουμε στη Μαθητική Εστία δίπλα στο ΚΠΕ για ξεκούραση και διανυκτέρευση. Οι επόμενες μέρες παρουσιάζουν περισσότερο ενδιαφέρον.
     Οι δραστηριότητες που κάνουμε την Παρασκευή είναι οι εξής: επίσκεψη στο ποτάμι της Κλειδωνιάς, στον Βοϊδομάτη, μετρήσεις στο ποτάμι, επίσκεψη στο Μπουραζάνι και ξενάγηση στο Περιβαλλοντικό Πάρκο Άγριας Φύσης. Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές έχουμε την ευκαιρία να περπατήσουμε στο μονοπάτι που βρίσκεται παράλληλα με το ποτάμι με τα γαλαζοπράσινα νερά και να θαυμάσουμε την απίστευτη ομορφιά του. Να απολαύσουμε τους ήχους του νερού, που βιάζεται να εγκαταλείψει τα βουνά, του αέρα που περνά ανάμεσα από τα μισόγυμνα κλαδιά των πλατανιών που είναι φυτρωμένα στις όχθες του ποταμού. Να νιώσουμε το ξύπνημα της ανοιξιάτικης φύσης.. Βγάζουμε φωτογραφίες, ατομικές και ομαδικές, για να απαθανατίσουμε κάθε στιγμή μας μέσα σ' αυτή τη φυσική ομορφιά. Στη συνέχεια αφού μετράμε την καθαρότητα των νερών με τη βοήθεια και καθοδήγηση των υπευθύνων του ΚΠΕ, διαπιστώνουμε ότι το ποτάμι είναι πεντακάθαρο. Με την επίσκεψή μας στο Μπουραζάνι βλέπουμε από κοντά ένα νερόμυλο σε λειτουργία. Ο ιδιοκτήτης του μας δίνει πολλές πληροφορίες για τη χρησιμότητά του και τον τρόπο λειτουργίας του και μας δίνεται η ευκαιρία να κατανοήσουμε τη δύναμη του νερού και τη χρησιμοποίησή της για τις ανάγκες του ανθρώπου, ενώ στο Περιβαλλοντικό Κέντρο Άγριας Φύσης γνωρίζουμε πολλά για τα προστατευόμενα ζώα του Κέντρου. Η μέρα μας τελειώνει με την επίσκεψη μας στο μοναστήρι της Μολυβδοσκέπαστης πολύ κοντά στα ελληνοαλβανικά σύνορα.
      Το Σάββατο (που τυχαίνει να είναι και Σάββατο του Λαζάρου) αποχαιρετούμε την Κόνιτσα με μια πραγματικά αναπάντεχη και ευχάριστη έκπληξη: συναντούμε στο δρόμο μας τα "Λαζαράκια" που τα προσκαλούμε στο πούλμαν να μας πουν τα κάλαντα. Αφήνοντας πίσω μας την εύφορη κοιλάδα του Αώου κατευθυνόμαστε προς το Μονοδέντρι και στην χαράδρα του Βίκου. Από το μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής αγναντεύουμε κάτω το χάος της χαράδρας, της μεγαλύτερης σε όλο τον κόσμο, που όμως δεν κερδίζει και τις καλύτερες εντυπώσεις από τα περισσότερα παιδιά καθώς κάποια, φοβισμένα από το ύψος, χρειάζονται λίγη ώρα για να ξεπεράσουν την ταραχή.. Έπειτα φτάνουμε στα Γιάννενα και με το καραβάκι περνάμε στο νησί της Λίμνης όπου επισκεπτόμαστε το Μουσείο του Αλή Πασά, δηλ. την τελευταία του κατοικία όπου και δολοφονήθηκε. Το βράδυ επισκεπτόμαστε μια ταβέρνα με ζωντανή μουσική και διασκεδάζουμε με την ψυχή μας.
     Την τελευταία μέρα του ταξιδιού μας σηκωνόμαστε νωρίς για να επισκεφτούμε το Σπήλαιο του Περάματος, αφού πρώτα παρακολουθήσαμε σχετικά ντοκιμαντέρ. Στη συνέχεια μέσα από την Εγνατία οδό φτάνουμε στο Μέτσοβο, όπου επισκεπτόμαστε το Μουσείο Τοσίτσα και την Πινακοθήκη Αβέρωφ, τη δεύτερη μεγαλύτερη της Ελλάδας. Στις 16.00 αναχωρούμε για Αθήνα. Ο καιρός είναι βροχερός. Συμβαδίζει απόλυτα με την ψυχολογία και τα συναισθήματα που μας κατακλύζουν. Στις 23.00 τελικά φτάνουμε στο Γέρακα.
     Όλα όσα είδαμε, ακούσαμε, γνωρίσαμε, διδαχτήκαμε ήταν πραγματικά πολλά και ενδιαφέροντα, αλλά και κάποια που θα θυμόμαστε πάντα είναι τα τραγούδια στο πούλμαν, τα κάλαντα που μας είπαν παιδιά της Κόνιτσας το Σάββατο του Λαζάρου, τα γέλια, οι πλάκες που κάναμε μεταξύ μας στις ώρες της ανάπαυλας... Το ταξίδι μπορεί να τελείωσε, ωστόσο οι εμπειρίες που αποκτήσαμε αυτές τις 4 ημέρες θα μείνουν ανεξίτηλες στη μνήμη μας, μα πάνω απ' όλα στις καρδιές μας!!!

Βρίσκεστε εδώ: Home Εκδρομές - Επισκέψεις Εκδρομές Σχ. Έτους 2011-2012 Εντυπώσεις μαθητών από τις εκδρομές Η μαθήτρια Τσαλαμιδά Ειρήνη της Β' τάξης γράφει τις εντυπώσεις της για την εκδρομή της Πολιτιστικής Ομάδας στην Ήπειρο